say.my & churpchurp

Pengikut Tegar

Selasa, 16 Mac 2010

Kinabalu Pine Resort

Salam & selamat sejahtera,


Kinabalu Pine Resort, Kundasang terletak di kaki Gunung Kinabalu. Ia di antara tempat yang menarik di Sabah :) Walaupun jalan untuk menuju ke Kinabalu Pine Resort, Kundasang sedikit merbahaya, tetapi itu bukan alasan untuk tidak ke situ. hahaha :)


Jika hendak pergi ke situ, kita mestilah mengetahui waktu-waktu yang sesuai. Ini adalah kerana awan yang rendah terutamanya di awal pagi dan lewat petang menyukarkan lagi perjalanan dan amat berbahaya untuk sampai ke situ. Ayah saya pernah berkata ketika memandu ke Kundasang, "Ayah terasa seperti membawa kapal terbang :)". Baginya, itu pengalaman yang sukar untuk di lupakan.



Suasana di Kundasang yang cantik, sejuk dan segar akan membuat anda terpesona. Jangan lupa membawa baju sejuk ataupun baju yang tebal kerana sejuknya terutama pada waktu malam dan pagi sampai ke tulang walaupun tiada penghawa dingin. Cabin Kinabalu Pine Resort yang selesa membuat anda semakin terpana. hahaha ;)


Kamera juga harus di bawa jika kesana :) Anda akan menyesal jika terlupa kamera ataupun tidak membawa kamera. Jika ada pasangan yang baru sahaja perkahwin dan mencari tempat yang sesuai untuk berbulan madu, percutian bersama keluarga dan bersama kawan-kawan, Kundasang boleh dicatitkan di dalam list anda. heheheh ;p Memang puas hati berbaloi-baloi..




Ini van yang kami sewa utk mengelilingi Sabah! :)





Saya teringatkan lagu sayang kinabalu "apa guna pergi luar negeri naik kinabalu hati saya rindu.."

Jauh perjalanan, luas pemandangan..

3 ulasan:

  1. tahan ktk makey selapis jak baju.. kmk dolok sampey 3 lapis baju gik juak bgegar. x jauh dr cya kan ada pasar sayur.. yoohh fresh2 jak sayur cya.. cney juak tak org dah pegi d sabah? ada g air panas ranau?

    BalasPadam
  2. ranau singgah kejap jak. mek kan nya tahan. mekorg x rancang pun singgah ctok brg suma byk tinggal kat KK. mek org dr KK raon sampy sandakan jak bpk mek pun drive la. xpat tdo mek mlm ya sejok gilak sampei ke tulang. dah baju gak cgek. smua mek org kdak ulat begolong. hahaha

    BalasPadam
  3. mau tanya sikit, kita pernah Hotel ni kn? kita tau website nya untuk Reservation. d google ada byk,tpi takut kena tipu,maybe kita pernah ada simpan Name Card Dorang kn.... Reply ke email guel2911@gmail.com. tolong sangat2, aku mau pergi dec ini,mau booking dah.. :-(

    BalasPadam