say.my & churpchurp

Pengikut Tegar

Selasa, 11 Januari 2011

Apabila Jalanraya Lebih Tinggi Dari Rumah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera..




Hari ini aku sebenarnya ada class pagi.. Pukul 8.. Apabila aku terjaga pada jam 5.45, aku mendengar ketukkan dtgnya dari pintu. hehehhe.. Aku bangun lantas membuka pintu. Sedikit terkejut apabila kedua-dua org tuaku tercegat di situ.

Aku pun bertanya kenapa? Bapaku memberitahu bahawa rumah masuk air berlumpur dan berbau.. Banjir akibat daripada hujan lebat dari malam semalam lagi.. Nasib baik bilik aku ada tinggi sikit dari bilik yang lain.. Hehehhe..

Alhamdulillah bilikku tidak di masuki air namun semua bilik yang lain penuh dengan air termasuklah bilik komputer dan bilik org tuaku.. Memang habis basah lah sofa, kerusi, plug, tilam dan macam2 lagi..

Memang sorong pun tak terjaga.. Nak buat mcm manakan bnda dah nak jadi.. Redha jelakan.. Alhamdulilah syukur semuanya selamat..





Lipan dan anak2 lipan mulai di temui di setiap tempat.. Aku mulai seram sejuk.. Haisshhh aku sensitif la kat binatang mcm lipan ular dan sebagainya.. Bukan takut tetapi geli yg teramat.. 

Walaupun tak tinggi namun banjir ini jarang berlaku.. Sejak 2 menjak highway depan rumahku siap, rumahku menjadi jauh lebih rendah dr highway tersebut. Air dan segala jenis air turun kebawah dan menuju ke rumahku.. 

Biar sahaja gambar ini menceritakan lagi keadaannya..Semoga hujan berhenti.. AMIN






1 ulasan: